Hugh de Ferranti is a researcher of Japanese music culture and history. The bulk of his publications concern the biwa traditions, and music making among diverse minorities during the era of modern Japanese imperialism and colonialism. He has taught at the University of Michigan, the University of New England, and Tokyo Institute of Technology.

E-mail: hbd_at_ila.titech.ac.jp

Relevant publications
2013 Music, Modernity and Locality in Prewar Japan: Osaka and Beyond. Co-edited with Alison Tokita. Aldershot: Ashgate Publishing. ISBN 978-1-4094-1111-6
2013 “Music-making among Koreans in Colonial-Era Osaka.” In: Hugh de Ferranti and Alison Tokita (eds.) 2013: 229-254
2012 “Colonial era songs popular among the Osaka zainichi Korean community.” Co-authored with Cho Bak, Gengo Bunka Ronsō 17: 75-105
2009 “Music and diaspora in the second metropolis: the Okinawan and Korean musicians of interwar Osaka.” Japanese Studies (September 2009 issue): Vol. 29, No. 2: 234-253
2009 The Last Biwa Singer: A Blind Musician in History, Imagination and Performance. Ithaca, NY: Cornell University East Asia Series. ISBN 978-1-933947-13-6

ヒュー・デフェランティ
音楽学者。主に日本音楽を文化的歴史的側面から、民族誌の手法を用い研究している。現在、東京工業大学リベラルアーツ研究教育学院教授。ミシガン大学、そしてニューイングランド大学で教授職を歴任。これまでに盲僧琵琶の語り手のライフ・ヒストリーや口頭構成法、近代琵琶の伝承形態、そして帝国時代の日本におけるマイノリティーの音楽活動について多くの研究論文を発表している。
メールアドレス: hbd_at_ila.titech.ac.jp